Traingsplan

science based methode

Trainen op de manier die bij jou past

Effectief trainen om zichtbaar resultaat te behalen hoeft niet moeilijk te zijn, Sterker nog, het is extreem eenvoudig mits je op de juiste manier traint. Die manier is voor iedereen anders. Trainen met een effectief trainingsplan lukt niet met een kant-en-klaar trainingsschema. Hier is maatwerk voor nodig.

Plezier

Het is enorm belangrijk met plezier traint. Een trainingsplan waar je telkens weer tegenop ziet geeft je geen plezier en houd je ook niet vol.

Consistentie

Het trainingsplan voor een lange periode volhouden zorgt gegarandeerd voor resultaat. Consistentie is dé sleutel naar succes.

Progressive overload

Elke training wil je er een schepje bovenop doen: een herhaling extra, een beetje gewicht erbij.

Science based

Het trainingsplan wordt volledig op maat gemaakt op basis van de Henselmans richtlijnen. Deze richtlijnen zijn opgesteld aan de hand van wetenschappelijke studies. 

Alle informatie die ik van jou nodig heb om een trainingsplan te maken verzamel ik door middel van het aanmeldingsformulier. Op basis van jouw antwoorden pas ik de richtlijnen en berekeningen toe en maak ik een trainingsplan dat naadloos op jou aansluit.

Dit wil ik van je weten:

Doel: vet verliezen/spiermassa winnen
Wensen: aantal trainingen per week, voorkeursoefeningen
Training: ervaring en niveau
Gym: beschikbare apparaten, gewichten en tools
Leefstijlfactoren: herstelcapaciteit, slaapkwaliteit en energieverbruik
Gezondheid: gewicht, (vetpercentage), blessures, ziektes, medicijngebruik en behandelingen

Daarmee kan ik dit berekenen:

Setvolume: aantal sets per spiergroep per week
Reptargets: aantal herhalingen per set
Oefeningenvolgorde: in welke volgorde voer je de oefeningen uit
Oefeningenselectie: welke oefeningen passen bij jouw doel

Houd je progressie gemakkelijk bij

Jouw persoonlijke trainingsplan krijg je aangeleverd in een online logboek (google spreadsheets). Hierdoor kun je het schema altijd en overal bekijken en bewerken. Geen gedoe met pen en papier in de sportschool. Je kunt jouw trainingsplan overal openen.

Online-coaching

Alle oefeningen worden in een video uitgelegd

Je hoeft daardoor niet bang te zijn voor moeilijke of ingewikkelde namen. In het logboek kun je klikken op de naam van de oefening. Je wordt dan direct naar het bijbehorende video geleid.

Opbouwen van de trainingen

Super handig zo’n schema, maar hoe weet je nou hoe je de trainingen opbouwt? Simpel! Je krijgt namelijk een progressie richtlijnengids bij jouw persoonlijke trainingsplan. Daarin staat stap voor stap uitgelegd hoe je de trainingen kunt opbouwen.

Linda
Linda
@wayofhealth
Lees verder
Daniëlle is een superfijne coach met heel veel kennis en praktische tips. Ze focust op het creëeren van nieuwe gewoontes en ik kan daar alleen maar voor 200% achter staan. Vooral in de gym heb ik heel veel progressie geboekt tijdens ons traject door op een andere manier te trainen en mijn focus te verleggen op het beter presteren in plaats van alleen op het krijgen van een strakker lichaam.

FAQ

Veelgestelde vragen

Het trainingsplan is geschikt voor iedereen, mits je enige ervaring hebt met krachttraining en minimaal 2x per week (bereid bent om) krachttraining te doen.

In principe zolang als je vooruit blijft gaan en zolang je het leuk blijft vinden. Minimaal een paar maanden.

Ik kan me voorstellen dat je nog vragen hebt nadat je het trainingsplan hebt ontvangen. Stuur gerust een email naar dkuperuspt@gmail.com.

Ja zeker. In de aanmelding vraag ik naar eventuele blessures. Bij lichte blessures kan ik het schema zo aanpassen, zodat je gewoon door kunt trainen. Bij zwaardere blessures kan het schema om de blessure heen maken.