Ben je het zoeken naar het ideale trainingsplan zat?
Kom je er niet uit door alle tegenstrijdige informatie op het internet?
Die ene influencer op Instagram zweert bij onmogelijke fitgirl oefeningen en die ene coach die je volgt heeft het over dropsets.
Zodra je gaat googlen vind je duizenden pagina’s met suggesties.

Dus je probeert van alles wat en telkens iets anders met als gevolg dat er
niets of nauwelijks iets gebeurt en je weer op zoek gaat naar wat er dan wél werkt.
Ik kan je vertellen… zolang je blijft zoeken en uitproberen blijf je dezelfde uitkomst houden: niets.

Dit is waarom:
– Een goed trainingsplan dat gemaakt is op jouw situatie kun je net zolang gebruiken totdat je niet meer vooruit gaat of je doel verandert.
Elke 6-8 weken een nieuw trainingsplan nodig hebben is bullshit.
– Je gaat pas vooruitgang boeken als je routinematig traint,
consistent en er elke training een schepje bovenop gooit.
– Je kunt alleen zien of je vooruit gaat als je je trainingen opschrijft
en bijhoud wat er gebeurt.
Aan de hand van de resultaten kun je bijstellen waar nodig.


Voor écht resulaat heb je:
1. Een gefundeerd trainingsplan nodig die precies beschrijft wat je elke training gaat doen.
2. Er zit een duidelijke opbouw in de trainingen over een langere periode.
Je weet wanneer je het gewicht of het aantal herhalingen omhoog moet gooien en met welke hoeveelheid.
3. Je hebt plezier van je trainingen, waardoor je het gemakkelijk volhoud en consistent blijft uitvoeren.
4. Er zit een duidelijke volgorde van oefeningen in je trainingen.
De belangrijkste spiergroepen train je namelijk altijd als eerste.
5. Het aantal sets dat je per spiergoep per week draait en het daarbij behorende aantal reps afgestemd op jouw trainingsniveau.
6. Er zit voldoende hersteltijd tussen de trainingen.
7. Het trainingsplan houdt rekening met jouw herstelcapaciteit en belastbaarheid.

Het ideale trainingsschema op papier is waardeloos als je het niet kunt volhouden.

Door te kiezen voor het optimale schema dat op jouw unieke situatie en doel is geprogrammeerd kun jij jouw resultaat gaan maximaliseren.

Kom in actie ga dit keer voor echt resultaat zonder twijfel of je wel op de juiste manier traint. Met een science based trainingsplan zit je goed, omdat:
– Het science based is (volgens de Henselmans principes)
– Volledig op jouw wens en situatie is gemaakt
– Je een online logboek krijgt waarin jouw trainingen staan en waar jij ze in kunt bijhouden
– Je een progressierichtlijnen gids krijgt, waardoor je altijd weet hoe je jouw trainingen kunt uitbouwen en vooruit kunt blijven gaan
– Met het trainingsplan kun je minimaal 3 maanden vooruit.