online coaching danielle kuperus
Daniëlle Kuperus

Daniëlle Kuperus

Vet verliezen zonder honger? Gebruik deze slimme hacks!

⁠Wanneer je begint met vet verliezen kun je al snel tegen een veelvoorkomend probleem oplopen: honger. Dit is ook de nummer één oorzaak waarop pogingen tot afvallen falen bij de meeste mensen. Wil jij ervoor zorgen dat jij wel succesvol vet verliest? Dan zijn de volgende tips heel nuttig voor jou.

👉🏼 Eet meer volumerijke voeding. Onder volumerijke voeding vallen voedingsmiddelen die veel voedingsstoffen leveren, maar relatief weinig calorieën bevatten. In de meeste gevallen geldt: hoe minder bewerkt, hoe minder calorieën per 100 gram. Denk aan: groenten, fruit, magere eiwitbronnen, mager vlees, vis en gevogelte.⁠

👉🏼 Drink caloriearme dranken. Drankjes vullen niet en daarmee kun je een hoop calorieën besparen door over te stappen naar caloriearme dranken. Denk aan: zwarte koffie, thee zonder suiker, water, zero frisdranken.⁠

👉🏼 Eet 3-5 volledige maaltijden en geen tussendoortjes. Uit onderzoek blijkt keer op keer dat maaltijden die eiwitten, koolhydraten én vetten bevatten veel beter verzadigen dan maaltijden die uit één of twee macronutriënten bestaan. Ook geldt dat hoe vaker je eet op een dag, hoe vaker je een hongerprikkel ervaart. Dit heeft te maken met honger en verzadigingshormonen.⁠

👉🏼 Zorg voor voldoende slaap. Voldoende slaap zorgt er ook voor dat je beter verzadigd bent door de dag heen. Slaaptekort triggert het hormoon ghreline. Dit zorgt voor een toename van het hongergevoel.⁠ Mensen die aan krachttraining doen hebben een verhoogde slaapbehoefte. Het lichaam moet immers herstellen van spierschade. In het algemeen kun je stellen dat 7-9 uur slaap per nacht voldoende is.

👉🏼 Eet op vaste tijden. Train je honger en verzadigingshormonen en eet op vaste tijden. Je zult merken dat je telkens rond deze tijden honger begint te krijgen.⁠

Eet niet minder, maar slimmer!

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.